Köpvillkor

Återbetalningspolicy

ALLMÄNT

Dessa köpvillkor gäller vid köp av produkter och tjänster på royalplatinum.se (”webbplatsen”), som tillhandahålls av GoWWW AB, Ridspögatan 17, 213 77 Malmö, organisationsnummer 559257-3710 (”GoWWW”, ”vi” eller ”vårt företag”). Villkoren utgör hela avtalet mellan dig som kund och oss som säljare. Inga ändringar av villkoren är giltiga om de inte är skriftliga och överenskomna av båda parter. Genom att lägga en beställning eller ta emot leverans av någon av våra produkter accepterar du dessa köpvillkor. Endast personer över 18 år, bosatta i Sverige eller Norge, kan göra köp på webbplatsen (”kunden”, ”du”, ”din”).

Våra kontaktuppgifter:
info@royalplatinum.se


BESTÄLLNING, PRIS OCH BETALNING

Alla priser som visas på webbplatsen anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms. Eventuella fraktkostnader redovisas tydligt innan beställningen slutförs. För att genomföra en beställning går du igenom kassan på webbplatsen. Beställningen blir bindande när du slutfört betalningssteget. En orderbekräftelse skickas till din angivna e-postadress kort efter att din beställning har registrerats. Efter att beställningen har lagts kan vi tyvärr inte ändra eller avbryta den.

Vi samarbetar med Klarna (Klarna Bank AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, organisationsnummer 556737-0431) för säkra och smidiga betalningar. I kassan får du möjlighet att välja mellan olika betalningsalternativ som erbjuds av Klarna. Vid betalning kan en kreditprövning genomföras av Klarna, vilket kan kräva att du uppger ditt personnummer. Villkor för respektive betalningsmetod presenteras i kassan. Du kan läsa mer om Klarnas allmänna villkor här.


LEVERANS

Vi levererar endast till adresser i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Leveranser hanteras av PostNord eller DHL, och eventuella fraktavgifter anges innan du bekräftar din beställning. När din order skickas från vårt lager får du ett mejl med spårningsinformation. Normal leveranstid är 3–5 arbetsdagar inom Sverige och 3–7 dagar till andra länder. Vi garanterar att leveransen sker inom 30 dagar om inget annat avtalats.

Om det uppstår förseningar som är betydande för dig har du rätt att häva köpet utan kostnad. Dock är vi inte ansvariga för förseningar som ligger utanför vår kontroll, om detta inte specifikt avtalats.

Vid synliga skador på paket eller produkt vid leverans, eller om innehållet inte stämmer överens med din orderbekräftelse, ber vi dig kontakta oss via mejl så snart som möjligt. Vid bekräftad felaktig leverans skickar vi rätt produkt eller återbetalar beloppet. Returfrakt eller ny leveranskostnad täcks av oss i sådana fall.

Om en beställning inte hämtas ut skickas den tillbaka till oss. För detta tar vi ut en avgift på 150 kr, som dras från återbetalningsbeloppet.


ÅNGERRÄTT OCH RETUR

Vid köp på royalplatinum.se har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit din beställning. Om din order består av flera leveranser börjar ångerfristen när den sista delen levererats. För att utnyttja din ångerrätt kan du meddela oss skriftligt eller returnera produkten inom den angivna perioden.

Om du vill returnera en produkt, vänligen fyll i vårt returformulär som du hittar på webbplatsen. Vi skickar därefter en QR-kod via e-post för att underlätta returprocessen. En returfraktavgift på 60 kr dras från din återbetalning.

Produkter ska returneras i obruten originalförpackning. För hygienprodukter måste plombering vara intakt för full återbetalning. Om förseglingen är bruten kan avdrag för värdeminskning göras, upp till 100 % av produktens värde beroende på produktens skick.

Återbetalning sker via samma betalningsmetod som användes vid köpet, om inte annat överenskommits. Återbetalning görs inom 14 dagar efter att vi mottagit returen eller bevis på att varan har skickats.

Vi erbjuder inga byten. Om du önskar en annan produkt behöver du returnera den befintliga och lägga en ny beställning.


REKLAMATIONSRÄTT

Som kund har du rätt att reklamera produkter inom tre år från köpdatum enligt gällande konsumentskyddslagar. Vid reklamation ber vi dig kontakta vår kundservice och uppge ordernummer samt beskrivning av problemet. Beroende på situation kan vi erbjuda reparation, ersättning, återbetalning eller prisavdrag.

Reklamation ska göras inom skälig tid från att felet upptäcktes. Reklamationer som lämnas inom två månader anses alltid ha gjorts inom skälig tid. Vid godkänd reklamation skickar vi en returetikett och returformulär som ska användas vid retur. Vi står för returfrakten i dessa fall.


INTEGRITET OCH ANVÄNDNING AV KUNDINFORMATION

Vi behandlar dina personuppgifter enligt gällande dataskyddslagstiftning. För mer information om hur vi hanterar personuppgifter, se vår integritetspolicy här.


ÄNDRINGAR AV VILLKOR

Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra dessa köpvillkor. Ändringarna gäller för beställningar som görs efter att de uppdaterade villkoren publicerats på webbplatsen.


TVISTLÖSNING

Om en tvist skulle uppstå som inte kan lösas i samförstånd, prövas ärendet enligt svensk lag vid behörig domstol. Du kan också vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) via www.arn.se. Vi följer ARN beslut. Alternativt kan du använda EU plattform för tvistlösning online, som finns här.